24karat!


Kom ni ihåg det tv programmet?
Ja alltså det var mitt bästa på hela veckan när jag var liten!
På fredagar, som var hederliga i mitt hem bestod av att mamma lyssnade på Lotta Engberg och stekte lövbit , Pappa drack öl och gjorde potatisgratängen (jo, lyxigt värre)
Jag, som var en riktig snorunge, gick och drack trocadero innan maten, hellst två drack jag!
vid middagsbordet så skulle jag sitta kvar tills Pappa hade ätit upp maten som bestod av 2 ½ portion. DET tog tid kan jag säga. Vi pratade om vad som hänt under veckan. Pappa som jobbar psyket berättade om en ny behandlingsmetod dom provat. Jo så intressant var det. Mamma berättade om sitt jobb med cancersjuka, och där fick hon tusen frågor från mig, hur, var, varför och om dom tvättar snoppen och puppan på patienterna.
Det gjorde dom!

Och sen fick jag berätta om min vecka, vad hade jag gjort?
Jo jag hade petat näsan och Gunnar i klassen frågade om han fick smaka, och det fick han!
Jag hade krälat i korridoren i skolan. 
 Kunnat stava till carrot på Engelskan. Vilket är Morot.
Lekt lekar i skogen.
Fått "fråga chansen" brev från hunken i klassen brevid!

Jag var 9 år och hade inga bekymmer, jo ett...



jag höll på att missa 24karat!






Kommentarer
Postat av: Ida

Fan vad taskigt.

Du och jag satt och garvade ihjäl oss åt din pappa när han åt.

På söndagar serverades det kyckling och ris med currysås.

Tänk vad jag minns.

2010-07-24 @ 21:08:02
URL: http://forandringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Follow heltenkeltperfekt.se
  • Bloggtoppen.se
  • Hälsa
  • Hälsa
    RSS 2.0