Fobier!

Spindlar, kusar, larver, getingar, humlor m.m

Jag är livrädd. Min puls blir av status ohälsosam.
 
Jag jobbar natten och har då fönstret öppet på nätterna för det är så...varmt!
In flyger en "sak" på vingbredd 5m som får en Boeing747 att verka som en fis i rymden, för mig!
Vad jag gör? Grinar. Vad jag gör sen? Krälar på golvet som om jag vore MacGyver för att ta skydd från den hemska saken.
Den mest hemska är att jag inte hittar den jäveln utan lever i skräck i 6 tim på jobbet!
Funderar att gå till nån psykdoktor som kan ta bort mina fobier. Som en dag när jag fick en geting hemma och Emilia var hemma, men försökta behålla lugnet för att inte avskräcka henne från saker!
Men det var som att se Kristina Luugn på droger! Till min hjälp för att få bort fanskapet så tar jag fram min svindyra hårspray och sprayar den till döds, sen för att var säker att han är död så slår jag och stampar på den. Ni har väl sett Fredag den 13:de filmerna? Dom dör aldrig på första försöket.

Nåt som jag inte är så rädd för är faktiskt ormar.
För 2 veckor sedan när jag var hos mor o far så skriker pappa till i buskarna (vad han gör där förblir osagt)
Hans skrik var av kalibern lycklig, tänkte att nu har han hittat en 75:a som han glömt bort sen förra midsommarn!
Men nej det var en ORM. Pappa tar en håv och fångar den lilla ormen och beskådar den som om det vore, ja just det en 75:a!
Det visade sig vara en kopparorm, eller rättaresagt en kopparödla.
Vi klappade den och gav den en kattunge som mat sen släppte vi den fri. Det var en fin dag!

Så nu ska jag ta tag i mina fobier!






The Same size!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Follow heltenkeltperfekt.se
  • Bloggtoppen.se
  • Hälsa
  • Hälsa
    RSS 2.0