Men gud du med din 90-tals musik....

Jo jag gillar  90-talet, det var en galen tid för mig och en tid då jag upptäckte att E-type och Scooter var en skänk från ovan. Det var en tid då jag lärde mig mina schyssatse dansmoves ever! Att stå och dansa på tjejrummet med hårsprayen till "how much is the fish" var som terapi för mig. Att spela in på ett band från radion när man hörde "This is the way"  fick mig att få tuttefräs på en nanosekund!(Jo jag fick tuttar tidigt) 
Men...att vara kvar på den tiden nu när man är 27 och mamma är lite pinsamt!

Att min spellista hemma ENDAST är från det glada 90-talet är väldigt pinsamt när man har sina förfester och den snyggaste killen på festen (som man försökt impa på) ska slå på nån schysst musik och han möts av en spellista från den värsta smygsyntaren som levt på denna jord!

Men jag vet inget annat...den första skivan jag fick det var Arvingarna, en reklamplatta från Telia från min Mor och Far! Men jag tyckte inte att det var nå riktig gung i den så jag gick över till det tyngre, Scooter! MrMusic prenumationerna vällde in varje månad och spelade bokstavligt sönder skivan, hade då 2 veckor kvar tills nästa kom men hade då som tur mitt inspelade band med  E-type!

Jag älskar 90-talet och jag skäms över det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Follow heltenkeltperfekt.se
  • Bloggtoppen.se
  • Hälsa
  • Hälsa
    RSS 2.0